3 Haziran 2018 Pazar

Yabancı yoksa her şey yolunda



Acemi portföyü böyle olur. Tek hisse. Şaka şaka. Param sadece tek hisse almaya yetiyor.
20.000 TL param verdı onunla da ALCAR aldım. O da düştü gitti. 55.00 dan 388 Lot almıştım. Daha sonra 857 TL temttü verdi. 800 TL de ben biriktirdim. Gittim onlarla da ALCAR aldım. Toplamda 429 lot ALCAR' ım oldu.Piyasalar kötü, borsanın daha da gerileyeceği söyleniyor. Olsun varsın, ihtiyacım olmayan bir parayı kullandım.
Bu arada son 3 aylık aracı kurum dağılımına baktığımızda yabancıların ALCAR'da satış yaptığını görüyoruz. Bu da iyi bir şey aslında. Genelde hisselerdeki sert hareketler yabancıların yaptığı yüksek hacimli alış satışlar etili oluyor. (Şahsi görüşüm karşı olanlar olabilir.) Eğer bir hissede yabancı oranı yüksekse ve bir kriz anında yada fonun hisseden çıkma kararı almasıyla hızlı satışlar oluyorsa,e hisse yokuş aşağı yuvarlanarak gidiyor. Yerli yatırımcının olduğu hisselerde küçük bu kadar sert hareketler oluyor. (Eğer spekülatif hisse alım satımı yok ise.) Yabancıların olmayışının bir iyi yanı da yabancı girişi olma ihtimalinin bulunması ve bu tür alımlarda hissenin yukarı seyir izleme şansının olması. (Bir aceminin yorumudur. Dikkate almayınız lütfen.)

Ha bir de unuttuğum başka bir veri var. İş Yatırım' ın haftalık bültenine göre ALCAR' daki yabancı oranı 1 haftada 1,95% den 1,76% ya gerilemiş.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder