19 Mayıs 2018 Cumartesi

Uzun vadeli yatırım / Stop loss


Şimdi acemi borsacı olarak birbirine karıştırdığım iki farklı kavramı konuşmak istiyorum.
Borsada yatırım yapmaya başladığım andan beri bu iki kavramı tam anlayamadım. Aslında o kadar farklı kavramlar ki ama ben bir türlü bu iki yatırım stratejisini uygulayamadım.
Birincisi çok basit. Herkesin verdiği öğüt.
Borsada para kazanacaksan uzun vadeli düşüneceksin.
Biraz para yatırıp, tamam bu parayı unut gitsin diyeceksin. Sonrada gelsin paralar. Keşke.....
Ancak borsa benim için öyle bir şey ki hisse aldığımda her gün o hisseyi takip ediyorum. Sürekli yorumları ve haberleri okuyorum. Tam bir interaktif yatırımcı oluyorum. Olaylar hızlı gelişsin istiyorum. Hemen karlar, bilançolar açıklansın, temettüler verilsin, zaman hızlı aksın borsa hiç kapanmasın istiyorum.
Böyle olunca da uzun vadeli yatırımcı olma öğüdünü sadece okumakla yetiniyorum.

Stop loss' a gelince. Bu yatırım hikayemde de olduğu gibi. 20.000 TL' ye bir hisse alıyorum. Ertesi günü %10 kaybediyorum. Gel de % 15 kayıpta (ya da belirlediğim başka bir stop loss'da) hisseyi elden çıkar. Bence bu stop loss hadisesi ayı piyasasında geçerli değil.

İşte size borsada yapamadığım iki şeyi anlattım.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder